Webtal: Youtube fortsætter dansk stormløb

Facebook har, når det gælder danskernes gennemsnitlige tidsforbrug, tilsyneladende passeret sit zenith, men en anden gigant, Youtube, fortsætter fremgangen, viser de seneste tal fra FDIM/Gemius.
MediaWatch

Facebook har, når det gælder danskernes gennemsnitlige tidsforbrug, tilsyneladende passeret sit zenith, men en anden gigant, Youtube, fortsætter fremgangen, viser de seneste tal fra FDIM/Gemius.

Googles sociale videotjeneste vokser stadig på alle parametre. Sammenligner man gennemsnittet af de seneste tre målte måneder med samme periode sidste år har Youtube tiltrukket 7,9 procent flere brugere, mens antallet af sidevisninger er steget med 21,2 procent. Gennemsnitligt bliver sitet nu besøgt af 1,8 mio. danskere månedligt, og de genererer 132 mio. sidevisninger. Målt på antallet af danske brugere er Youtube større end nogen dansk konkurrent, mens kun dba.dk, tv2.dk (i kraft af gosupermodel.tv2.dk) og ekstrabladet.dk kan mønstre flere sidevisninger.

Også tidsforbruget er steget. Fra februar til april i år brugte danskerne 4,3 mio. timer på youtube.com månedligt - en fremgang per bruger på lidt mere end 11 minutter, så hver Youtube-bruger nu er oppe på at bruge to timer og 22 minutter på sitet hver måned. En række danske sites overgår Youtube, når det gælder tidsforbrug per bruger, men det samlede danske tidsforbrug hos Youtube overstiger langt det samlede tal hos de danske konkurrenter. Tættest på er ekstrabladet.dk med tre mio. timer månedligt.

- ON

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også