Webtrafik: Dårlig april for dr.dk

Dr.dk tabte trafik-højde i forhold til de øvrige danske topsites på hverdage i april. Tv2.dk havde størst relativ fremgang, mens væksten hos bt.dk er bremset.
MediaWatch

Dr.dk fik et ordentligt april-hak i tuden af de fire øvrige redaktionelle top 5-sites i MediaWatch månedlige analyse.

I forhold til marts gik dr.dk fra en markedsandel på 18,5 procent af brugerne til kun 16,5 procent i april - og sammenlignet med samme måned året før, er dr.dk også taberen med et fald på 1,4 procentpoint. Dr.dk er dermed tæt på at blive overhalet af bt.dk.

"Markedsandelen" bliver i analysen beregnet som andelen af den samlede gennemsnitlige daglige trafik, de fem største redaktionelle sites genererer, og er altså et relativt mål, som ikke siger noget om, hvordan de fem sites klarer sig i forhold til andre sites voer en bred kam.

Vinderne er først og fremmest tv2.dk med et plus på 1,1 procentpoint i forhold til marts og msn.dk, der er gået 0,6 procentpoint frem.

Bt.dk er stadig den helt store vinder i forhold til året før, men fortsætter samme tendens, som vi har set gennem begyndelsen af 2011: Sitet har tilsyneladedende nået et nyt plateau målt i forhold til de store konkurrenter. Også i april blev det til en markedsandel på 16,2 procent. Et stort løft fra de 12,8 procent i april 2010, men præcis samme andel som i marts 2011.

Med lige knap 500.000 daglige brugere indtog ekstrabladet.dk en førsteplads. Bedste dag var 5. april med 601.607 brugere. Ingen af de andre brød 600.000-grænsen i april, hvor det laveste besøgstal på en enkelt dag lød på 251.273 (bt.dk den 30. april.)

De anførte brugertal er antallet af danske brugere som målt af Gemius/FDIM.

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også