Digitalt fokus på årets 'Media Summit'

På medietopmødet ‘Media Summit 2011’ den 16-17. juni er medierne indbudt til en diskussion af branchens fremtiden. Den fremtid har en stærk digital profil, og digital mediedrift er da også topmødets omdrejningspunkt.

Konferencen er arrangeret af FDIM og afvikles over to dage i Helsingør.
Per Fanefjord Laursen

På medietopmødet ‘Media Summit 2011’ den 16-17. juni er medierne indbudt til en diskussion af branchens fremtiden. Den fremtid har en stærk digital profil, og digital mediedrift er da også topmødets omdrejningspunkt.

Konferencen er arrangeret af FDIM og afvikles over to dage i Helsingør.

Hvor er indtægterne
På konferencen vil P1-vært Lasse Jensen lede publikum gennem de centrale spørgsmål for mediernes fremtid - ikke mindst hvad de skal leve af ...

Som inspiration er der oplæg fra koncernchef Lisbeth Knudsen, Berlingske Media, fra direktør Claus Gilbert Clausen, MEC, og koncerndirektør Stig Ørskov, JP/Politikens Hus.

Dertil kommer en række internationale profiler: Chefredaktøren for Financial Times' netavis, ft.com, Robert Shrimsley, er i Danmark og spørger, om man har råd til at ignorere paywalls.

Kara Swisher fra 'All Things Digital' leverer dagens keynote tale om de digitale buzz words som mobil, apps, social, m.m.

Top-blogger og mediepolitik
Om fredagen der også udenlandsk besøg. Her kan de danske mediefolk stifte bekendtskab med den meget omtalte svenske blogger Isabella Löwengrip, der driver bloggen ‘Blondinbella’(foto).

Senere er der godbidder for de politisk interessede. Der indbydes til paneldebat om mediepolitik og mediestøtte, hvor Henning Dyremose, formand for Mediestøtteudvalget, DR-formand Michael Christiansen, Jesper Ulsø, Aller, og chefrtekaktør Søren Knudsen, Folketidende, krydser klinger.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også