Mindshare: Bannerannoncer undervurderet

Search og affiliate marketing er ikke nødvendigvis så meget bedre til at genere salg online end den klassiske bannerannonce. Det viser i ny analyse, som Minshare har udført samme med Specific Media og Adform, skriver markedsforing.dk.

Search og affiliate marketing er ikke nødvendigvis så meget bedre til at genere salg online end den klassiske bannerannonce. Det viser i ny analyse, som Minshare har udført samme med Specific Media og Adform, skriver markedsforing.dk.

"Vi dokumenterer, at banneres salgsskabende effekt er stærkt undervurderet, hvorimod effekten af search og særligt affiliate marketing er overvurderet. I runde tal viser vores model, at display-annoncering er ti til femten gange mere effektiv, end hvad vi hidtil nu har kunnet måle," siger Paw Saxgren, digital direktør hos Mindshare.

Mindshare, Specific Media og Dansk Annoncørforening er på torsdag værter for et seminar om display, search og affiliate marketings styrke i forhold til at skabe salg.

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også