Færre bryster på M!-site

“Mere fokus på gadgets, mode, film og spil og mindre fokus på bryster og balder”. Sådan lyder overskriften for det nye mmm.dk - Benjamin-mandebladets M!’s site. Det er en del af sitets relancering, der også inkluderer nyt layout, ifølge Gürcan Bozdogan, digital redaktør, som her svarer på spørgsmål om mmm.dk.
Tine Brødegaard Hansen

“Mere fokus på gadgets, mode, film og spil og mindre fokus på bryster og balder”. Sådan lyder overskriften for det nye mmm.dk - Benjamin-mandebladets M!’s site.

Det er en del af sitets relancering, der også inkluderer nyt layout, ifølge Gürcan Bozdogan, digital redaktør, som her svarer på spørgsmål om mmm.dk.

Du nævner, at "drengerøven er blevet meget mere moderne og stilbevidst", og at mmm.dk derfor fokuserer mindre på de afklædte kviner. Hvordan ved I det?

“De seneste mange måneder har vi fokuseret mere og mere på mode-, gadget- og stil-artikler. Og trafikken på netop disse artikler er gået markant op. Samtidig viser den seneste Gallup-undersøgelse, vi har lavet, at vores målgruppe bruger flere penge på tøj og går mere op i grooming end resten af befolkningen. Læserundersøgelser i forbindelse med det fysiske magasin viser også, at læserne bruger M! som et pejlemærke, når det kommer til køb af gadgets. Det købsdrevne univers fokuserer vi nu endnu mere på på vores hjemmeside.”

Hvad forventer I at få ud af relanceringen, tror I, den vil tiltrække flere annoncører?

“Vi forventer, at vores brugere vil bruge endnu længere tid på mmm.dk, når nu vi opfylder endnu flere af deres behov. Og når vores målgruppe qua et større forbrug end gennemsnittet af befolkningen er interessante for annoncørerne, har vi da også en forventning til og forhåbning om, at mmm.dk i fremtiden vil være mere i annoncørernes tanker, end tilfældet er i dag.”

Det første, der møder en på sitet er stadig en pige i leopardundertøj, og der er også masser af afklædte piger længere nede på sitet - er de gemt godt nok væk efter din mening?

“Pigen i leopardundertøj er på forsiden, da vi i øjeblikket kører ‘Forsidejagten’. En årligt tilbagevendende konkurrence, hvor vi forsøger at finde en ny forside-model. Det er altså en begrænset periode, at det banner ligger der. Men det skal heller ikke forstås, at vi nu på nettet skammer os over, hvem vi er. Der vil stadig være letpåklædte modeller, som der jo også er på f. eks. cover.dk og euroman.dk, men det er snarere et udtryk for, at vi har opprioriteret andre redaktionelle områder.”

Mmm.dk havde 71.523 brugere i februar 2011 mod 56.539 i samme måned 2010, ifølge tal fra FDIM.

Dermed er sitet godt placeret i forhold til kvindemagasinernes sites, selvom det overgås af woman.dk, der også udgives af Benjamin Media. Det eneste andet mandeblads-site, euroman.dk, havde i februar i år 12.190 brugere.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også