Aller neddrosler apps-udvikling

Aller vil ikke kaste sig over de mobile platforme, før det kan betale sig rent forretningsmæssigt, siger adm. direktør Pål Thore Krosby.
MediaWatch

Det bliver ikke Aller, der kommer til at gå forrest med udviklingen af apps til de mobile platforme - i hvert fald ikke så længe forretningsmodellerne er så unge og umodne, som de er. 

”Jamen ingen tjener jo penge på Ipad. Vi skal nok komme med på nye platforme, den dag der er nogen, der kan bevise, at det kan betale sig. Men indtil videre er der ingen, der har vist, at man kan tjene penge på digitale versioner,” siger administrerende direktør for Aller, Pål Thore Krosby, til business.dk.

For få år siden var tonen mere offensiv fra den store ugebladskoncern, når talen faldt på den digitale udvikling. Dengang vurderede Aller, at fremtiden hurtigere ville blive digital - men den strategi var med til at udløse et elendigt regnskabsår i 2008/2009.

"Tidligere satsede vi på, at vi i løbet af nogle år kunne erstatte printvirksomheden med digital lønsom omsætning. Men det er ikke kun os, der har erfaret, at det er meget svært. Vi har indset, at det ikke går at pumpe penge i en digital udvikling, der på kort sigt ikke har udsigt til at være lønsom," siger Pål Thore.

”Vi bliver ofte kritiseret for ikke at være "first-movers". Men det er et bevidst valg, for jeg tror, at når man har god lønsomhed og god egenkapital og mange titler, som vi tjener gode penge på, så er det bedre for os at være "prepared mover",” mener Pål Thore Krosby.

- MS

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også