EB og Ebay udvider annoncenetværk med B.T.
Det tre måneder gamle annoncesamarbejde mellem Ekstra Bladet og Ebay, PBT Network, der står for predictive behavioral targeting, er udvidet med konkurrenterne bt.dk og sporten.dk.
”Vi er gået med i PBT Network, da konceptet passer godt til vores sites, bt.dk og sporten.dk. Vi tror på, at netværk er fremtiden for internetannoncering i Danmark, da øget targeting er i brugernes interesse. Samtidig øger vi også effektiviteten af annonceringen”, siger Søren Hyldgaard, koncernannoncedirektør i Berlingske Media i en pressemeddelelse.
Med de nye medlemmer kan de tre konkurrerende mediehuse nu tilbyde danske virksomheder målrettede annonceringsmuligheder, som kan ramme mere end halvdelen af den danske internet-befolkning, skriver Ekstra Bladet - og det uden mediespild, fordi annoncerne kun rammer målgruppen og ikke andre.
”Vi ser på PBT Network som en innovativ nyskabelse i det danske medielandskab, hvor der er fokus på kvalitet i stedet for kvantitet. Vi er med til at skabe annonceringsmuligheder, hvor vi alene tager udgangspunkt i vores kunder og deres kampagnemålsætninger,” siger Søren Hyldgaard.
De kampagner, der foreløbig er afviklet i PBT-netværket, har ifølge Ekstra Bladet haft en iøjnefaldende performance: Dobbelt så mange klik og en konverteringsrate, der er fire højere end traditionelle run of site-kampagner.