JP går opruster på erhvervs-tv

Jyllands-Posten øger satsningen på erhvervs-tv på JPtv, hvor blandt andet Martin Thorborg får egen video-blog.

Jyllands-Posten dedikerer nu flere journalistiske kræfter til at lave webtv om erhverv og privatøkonomi.

”Langt størstedelen af vores egenproducerede webtv-indslag vil være erhvervsrelaterede, da fire ud af seks medarbejdere på JPtv er knyttet til området. Webtv er en god måde at styrke vores erhvervsdækning på. Vi kan fortælle nogle andre og mere nærværende erhvervshistorier med levende billeder,” siger tv-fagredaktør Jacob Bendixen Andersen (foto), Jyllands-Posten, i en pressemeddelelse.

Fremfor at dække et bredt felt af stofområder skal flertallet af JPtv's journalister altså koncentrere sig om at producere erhvervs-tv, der i fremtiden bl.a. vil byde på interviews med fremtrædende erhvervsfolk, live-tv fra store erhvervsbegivenheder og et dagligt indslag om dagens aktie- og valutamarked. Derudover vil flere videoblogs se dagens lys på JPtv fra erhvervsfolk som internet-entreprenøren Martin
Thorborg, it-millionær Mogens Nørgaard og ledelsesekspert Tune Hein.

JP havde 25,3 mio. viste tv-klip i 2010. Det er en fremgang fra 23,6 mio. i 2009 og 19,4 i 2008, skriver Jyllands-Posten. Ifølge FDIM’s webtv-indeks er JPtv fjerdestørst kun overgået af DR, TV 2 og EB.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også