Berlingske skyder mere træfsikker annoncering i gang

Berlingske Media vil tilbyde annoncører en højere grad af målgruppe-segmentering på deres digitale medier med behavorial targeting.

Berlingske Media kaster sig nu over et af tidens store digitale annonce-buzzwords "behavorial targeting".

Det sker i et samarbejde med Nugg.ad, der har specialiseret sig i at udvikle predictive behavioral-løsninger til medier, skriver Berlingske Media i en pressemeddelelse.

Med løsningen kan Berlingske Media sammenholde data om brugernes adfærd og interesser på tværs af koncernens sites - kombineret med oplysninger om demografi og en uddybning, indsamlet via spørgeskemaer - og på den måde tilbyde annoncørerne en højere grad af målretning af deres online kampagner.

”Udviklingen på det digitale annoncemarked tager nogle meget store spring i disse år, og vi ønsker at være med helt fremme for at kunne tilbyde vores annoncører de mest optimale vilkår for at komme i kontakt med deres målgrupper. Nu tager vi de nyeste tekniske muligheder i brug for at give annoncørerne mest mulig effekt,” siger annoncesalgsdirektør i Berlingske Media, Søren Hyldgaard i meddelelsen.

Berlingske Media er klar med løsningen inden for de næste en til to uger.

Nugg.ad arbejder i forvejen med mediekoncerner som Axel Springer Media Impact, SevenOne Media og eBay Advertising Group.

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også