Berlingske skyder mere træfsikker annoncering i gang
Berlingske Media kaster sig nu over et af tidens store digitale annonce-buzzwords "behavorial targeting".
Det sker i et samarbejde med Nugg.ad, der har specialiseret sig i at udvikle predictive behavioral-løsninger til medier, skriver Berlingske Media i en pressemeddelelse.
Med løsningen kan Berlingske Media sammenholde data om brugernes adfærd og interesser på tværs af koncernens sites - kombineret med oplysninger om demografi og en uddybning, indsamlet via spørgeskemaer - og på den måde tilbyde annoncørerne en højere grad af målretning af deres online kampagner.
”Udviklingen på det digitale annoncemarked tager nogle meget store spring i disse år, og vi ønsker at være med helt fremme for at kunne tilbyde vores annoncører de mest optimale vilkår for at komme i kontakt med deres målgrupper. Nu tager vi de nyeste tekniske muligheder i brug for at give annoncørerne mest mulig effekt,” siger annoncesalgsdirektør i Berlingske Media, Søren Hyldgaard i meddelelsen.
Berlingske Media er klar med løsningen inden for de næste en til to uger.
Nugg.ad arbejder i forvejen med mediekoncerner som Axel Springer Media Impact, SevenOne Media og eBay Advertising Group.
- LR