Ansigtsløft til msn.dk

Facebook og Twitter er blevet integreret på Microsoft-sitet msn.dk, så brugerne kan dele indhold.
MediaWatch

Microsofts msn.dk har fået en grafisk ansigtsløftning, der integrerer Facebook og Twitter feeds. Det skal sammen med sitets øgede satsning på redaktionelt indhold via samarbejdet med Benjamin Media samt Berlingske Media om GoNews hæve brugertallet.

Jesper Krogh Kristiansen, engagement manager hos Msn erkender, at sitet trængte til udvikling.

"Vi har haft en teknisk platform, der ikke var 100 procent på omgangshøjde med resten af markedet, det er vi kommet nu," siger han.

Det relancerede site skal appellere til de såkaldte 'connected socializers'.

"På lang sigt skal vi sikre, at vi er konkurrencedygtige, kan generere trafik og holde på brugerne. Måden vi vil gøre det på er at gå efter de mennesker, der bruget nettet til sociale formål. Et er, at det er en stor brugergruppe, to er, at det indhold vi har nu, og det vi vil tilbyde i fremtiden egner sig godt til at dele på sociale netværk, fordi det er "snack indhold". Idéen er at definere brugere ud fra, hvordan de agerer på nettet frem for, hvor gamle de er, eller hvilket køn de har," siger Jesper Krogh Kristiansen.

Relanceringen skal også appellere til annoncørerne.

"Mange annoncører efterspørger et viralt element i deres kampagner, og når msn.dk er et site, hvor det er let at sprede indhold, kan vi få en fordel."

Nye indholdspartnere på msn.dk er også en mulighed, siger Jesper Krogh Kristiansen, der har "flere projekter i pipelinen".

I november var msn.dk det fjerdemest besøgte mediesite på FDIM's liste med cirka 1,38 millioner brugere og cirka 83 millioner sidevisninger.

- TBH
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også