Bil Magasinet klar til Ipad

Bil Magasinet fra Benjamin Media bliver den anden danske Ipad-lancering af et magasin, når det udkommer i begyndelsen af december.
Tine Brødegaard Hansen

Bil Magasinet er klar som Ipad-version i begyndelsen af december. Den bliver Bonniers anden Ipad-lancering i Danmark, som også tæller Illustreret Videnskab.

Det er helt bevidst, at Bonnier satser på de mere mandsdominerede medier, forklarer adm. direktør i datterselskabet Benjamin Media, Jesper Buchvald.

"Vores informationer indikerer, at mænd køber Ipad'en først. Prisen taget i betragtning, er det mænd med en vis indkomst og teknologibegejstring, som passer godt til Bil Magasinet. Men vi vil gerne lave Ipad-versioner af alle magasinerne, så det handler kun om rækkefølgen af lanceringerne, for når Ipad'en bliver lanceret i Danmark, bliver den til alle," siger Jesper Buchvald.

Bilmagasinets Ipad-udgave vil koste cirka det samme som det trykte magasin til 49,95 kr. Tiden vil vise, om den strategi holder.

"Det store spørgsmål er, om vi kan få betalingerne til at følge med på Ipad'en. Derfor handler det om at forbedre og styrke historiefortællingen i det nye format. Vi gør os store anstrengelser for at undgå en internetsituation, hvor man forærer alt indhold væk og gør det til en ringere forretning."

Det har ikke været muligt at få lige så mange annoncører til Ipad-udgaven af magasinet som den trykte version, fordi de endnu har til gode at se, hvor mange læsere det får på den nye platform, men Jesper Buchvald er tilfreds.

"I betragtning af, at vi ikke har nogen læsere til Ipad-udgaven endnu, har vi samarbejdet med en del annocører, som gerne vil være med til at udvikle reklamer i det nye format og bruge de virkemidler, det har, så man får en maksimal effekt."

I modsætning til første Ipad-lancering, Illustreret Videnskab, kommer Bil Magasinet til at indeholde video, siger Jesper Buchvald.

"Alt indholdet i det trykte magasin har vi brudt ned og bygget op igen på Ipad'en. Derudover tilfører vi nyt materiale som videoer, og vi integrerer de mange informationer om forskellige bilmodeller på Ipad'en. Eksperimentet er, hvor meget vi kan berige den med uden at læsningen bliver en internetoplevelse, hvor det hele blipper og blopper. Det skal stadig være en tilbagelænet fornemmelse, hvor man det redigerede indhold serveret fra a til å," siger Jesper Buchvald.

Bil Magasinets Ipad-udgave vil indeholde links til specifikke net-artikler fra magasinets site. Men i modsætning til Bonniers Ipad-koncept til aviser, News+, er interaktivitet ikke en lige så højt prioriteret del af Ipad-magasinet.

”Funktionalitet som at dele, søge og kommentere vil blive tilføjet senere, men i en form hvor det ikke forstyrrer muligheden for at læse uden at blive afbrudt,” siger Jesper Buchvald. 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også