Jv.dk tilbyder målrettede annoncer

På JydskeVestkystens site jv.dk får annoncørerne fremover mulighed for at købe reklameplads ved siden af artikler med relevante emneord.
MediaWatch

Der bliver tættere sammenhæng imellem det redaktionelle indhold og annoncerne på JydskeVestkystens nyhedssite.

Hver artikel på jv.dk kategoriseres med et eller flere emneord. I første omgang er der oprettet 140 forskellige emneord, men antallet og emnerne justeres efter behov og efterspørgsel fra annoncørerne.

En annonce for private alarmsystemer kan eksempelvis matches med alle artikler på jv.dk, der har emneordet 'indbrud' og ejendomsmæglerens annonce kan dukke op ved alle boligartikler, skriver JydskeVestkysten i en pressemeddelelse.

Læserne får desuden mulighed for at abonnere via det automatiske nyhedsfeed RSS på artikler med deres foretrukne emneord kombineret med de relevante annoncer for dette.

Det skulle gerne give højere klikrater på bannerannoncerne, siger Dennis Vesti Brorsen, kommerciel chef for jv.dk.

- TBH

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også