DR's webtv matcher lille tv-kanal

Flere ser DR's web-tv for at fange f.eks hele afsnit af 'Lulu og Leon', 'Borgen' og 'Talent' via DR's nye player DR NU.
Per Fanefjord Laursen

Der er langt flere, der klikker på et tv-indslag eller program på DR’s webtv, viser de nyeste data fra FDIM's webtv hitliste.

I forsommeren lå webtv-seningen på omkring én mio. visninger, men i sensommeren og efteråret er niveauet krøbet op på 1,6-1,7 mio. - for igen at stige og runde to mio. visninger i de seneste tre uger.

“Udviklingen skyldes jo til dels sæsonskiftet, men den øgede brug af DR’s webtv drives også af en stor interesse for at se hele afsnit af 'Lulu og Leon', 'Borgen' og 'Talent'. Samtidig har vi for nylig afviklet en kampagne for webtv i forbindelse med introduktion af vores nye player DR NU,” siger DR's onlinechef Nicolai Porsbo.

I uge 43 ramte DR’s webtv hele 2,1 mio. visninger.

“Ugen var jo en stor nyhedsuge, herunder med en stor nyhed fra DR’s egen verden,” siger Nicolai Porsbo.

Hele programmer
DR’s webtv benyttes især til at se hele tv-programmer, og det betyder at tidsforbruget på DR’s web-tv er højt. Højere end de websites, hvor folk primært efterspørger korte klip.

Nicolai Porsbo er imponeret over mediets voksende gennemslagskraft.

“DR’s webtv ses i gennemsnit i 5-6 min. i døgnet af hver borger, og det er på niveau med en mindre niche tv-kanal.”

Det er ikke alt webtv-sening, der måles på dr.dk. Pirat TV er til eksempel endnu ikke med.

Hele dr.dk toppede hitlisten af FDIM-målte sites med 1,7 mio. brugere i september, viser nyeste data.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også