Ekstra Bladet og Ebay i annoncenetværk

Ekstrabladet.dk, dba.dk og bilbasen.dk vil samarbejde om ’intelligente’ reklamer.
MediaWatch

Ebay og Ekstra Bladet indleder nu et samarbejde, hvor de vil bruge brugeroplysninger fra Den Blå Avis, Bilbasen og Ekstra Bladet til at målrette annoncer, skriver Børsen. Til daglig er Ekstra Bladet og Ebay ellers konkurrenter og indehavere af hver sit bil-site, nemlig Bilzonen.dk og Bilbasen.dk.

”Man kunne måske forvente, at vi lavede alliancer internt i huset, men ekstrabladet.dk og Ebay supplerer hinanden rigtig godt, og sammen har vi volumen til at danne et effektivt og konkurrencedygtigt netværk. Og det er da stort, at to så store mediehuse går sammen og lægger kortene på bordet overfor hinanden,” siger internetchef på Ekstra Bladet, Peter Strøhemann.

Hos Ebay forventer man, at de ’intelligente’ reklamer i fremtiden skal udgøre 30 pct. af banneromsætningen.

- SF
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også