Web-tv-gigant går efter mediehusene

Med fusionen med svenske Qbrick håber danske Arkena at tjene flere penge på at udvikle web-tv. De vil blandt andet satse på mediehusene som kunder.
MediaWatch

Den danske web-tv-leverandør, Arkena, er blevet solgt til svenske Qbrick for et tocifret millionbeløb, skriver Børsen. Direktør Mads Kaysen mener, at fusionen vil betyde, at Arkena på to år vil vokse til dobbelt størrelse.

Arkenas kunder har siden starten i 1999 primært bestået af organisationer og virksomheder – blandt andet Carlsberg – men nu er tiden ifølge Mads Keysen inde til at satse på mediehusene.

”Udviklingen har været hæmmet af, at der mangler en standart for, hvordan man skal annoncere, og dermed har det været svært at få mediebureauerne til at se en ide i at kaste annoncekroner i det. Men jeg er overbevist om, at der er muligheder, og det bliver i særdeleshed interesssant, når traditionelt tv og web-tv smelter sammen på et tidspunkt,” siger Mads Kaysen, der fortsætter som dansk direktør.

Arkena har 25 ansatte og havde sidste år en omsætning på 22 millioner.

- SF
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også