Berlingske lancerer iPad-app

Berlingske Media lancerer som den første avis en applikation til Apples iPad. Det bliver sektionen Berlingske Business, der nu kan læses på e-reader.
MediaWatch

Berlingske Media sender som den første avisudgiver sin business-sektion i handlen som iPad-app. Dele af indholdet er gratis men den fulde version koster 24 kr. om måneden, skriver Berlingske Media i en pressemeddelelse.

Kl. 22.30 får brugerne adgang til morgendagens artikler i papiravisen, derudover blive app'en opdateret med nyheder fra business.dk i det meste af døgnet.

Netudgaven af Berlingske Business udkommer i forvejen som iPhone-app.

”Vi har allerede en succesfuld Berlingske Business app til iPhone. Derfor har det været oplagt for os også at interessere os for at udvikle noget særligt til de business-interesserede på iPad. Vores digitale udviklere har her været sat på en prøve og er kommet frem med en æstetisk smuk og logisk app, der præsenterer business-stoffet på en både original og meget brugervenlig måde,” siger Lisbeth Knudsen, koncernchef for Berlingske Media i meddelelsen.

Business-app'en og Berlingskes andres apps vil fremover også indeholde video og flere grafiske præsentationer. Til det formål inddrager mediehuset app-brugere i udviklingen via kundepaneler og blogudvekslinger på business.dk.

iPad'en forventes først til salg i Danmark senere på året, men anslået 10.000 danskere har allerede anskaffet sig Apples e-reader.

JP/Politikens Hus har netop offentliggjort iPhones apps til deres netudgaver. Som det eneste andet mediehus i Danmark har Bonnier Publications lanceret Illustreret Videnskab som iPad-app.

- TBH 
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også