Berlingske og MSN i samarbejde

'Go News' er navnet på Berlingske Medias og MSN's nye nyhedssite.

Første december skyder Berlingske Media og Microsofts MSN et nyt fælles nyhedsbrand i gang, 'Go News'.

"Vores strategi er nu ikke længere alene at styrke og udvikle vores eksisterende brands, men også at indgå interessante partnerskaber med andre i det digitale marked. Derfor giver det rigtig god mening, at vi nu kaster os ud i opgaven med Go News," siger Berlingske Medias koncernchef Lisbeth Knudsen i en pressemeddelelse.

Samarbejdet betyder også, at Berlingskes salgsafdeling fremover får mulighed for at sælge displayannoncering til msn.dk, siger Lisbeth Knudsen, der samtidig understreger, at det er en type samarbejde, Berlingske Media vil satse mere på fremover.

"Berlingske Media er indholdsleverandør fortrinsvis til egne medier, men jeg ser mange muligheder i også at være ansvarlig redaktør og producent af indhold, som indgår i andre online-tjenester. Indhold er vores kernekompetence, og i det nye mediebillede vil vi gerne ud og teste nye formater og muligheder for at tjene penge på den kernekompetence," siger Lisbeth Knudsen.

Fra MSN vil brugerne kunne klikke sig videre til det selvstændige nyhedssite gonews.dk, hvor der er nyheder inden for indland, udland, forbrug og sport. Msn.dk har 1,3 mio. brugere månedligt.

"Vi ønsker en høj, fælles standard for vores nyheder og underholdning, og Berlingske Media er en troværdig partner, der sikrer præcis det. For os er samarbejdet omkring Go News mellem to af Danmarks største aktører på online medier derfor et meget positivt og innovativt signal at sende til markedet," siger Mads Vad Kristensen, der er portalchef hos MSN Danmark, i meddelelsen.

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også