Ny Mediaprovider-chef tror på opsving

Brian Dixen forventer som ny chef for Mediaprovider at skulle ansætte frem for at fyre.
Ole Nørskov

Mediaproviders nye administrerende direktør, Brian Dixen, ser tegn på, at opsvinget er på vej efter en hård periode for selskabet, der står bag mediebrands som CRN, ComOn og Gear.

"Første halvår endte bedre end sidste år - som ganske vist også lå på et lavt niveau, og jeg tror på, at vi ender med et overskud, når året er omme," siger Brian Dixen, der 1. oktober afløser Ulrik Krag som adm. direktør i mediehuset.

Underskud på 5,2 mio. kr.
Løftet i indtjeningen er tiltrængt, for egenkapitalen på -1,3 mio. kr. skal reetableres via driften efter to år med et samlet underskud før skat på 5,2 mio. kr.

På trods af den slunkne kasse har Brian Dixen flere nye tiltag klar, både når det gælder B2C- og B2B-markedet.

"Blandt andet lancerer vi meget snart vores første iPhone-apps, vi venter faktisk bare på, at Apple godkender dem. Og så har vi også et nyt magasin på vej," siger han.

En anden nyhed er en guide i CRN-regi, hvor IT-forhandlere kan finde leverandører.

Fyringer ikke på tale
Mediaprovider reducerede personaleomkostningerne med 26 procent fra 2008 til 2009, men Brian Dixen tror ikke, der kommer fyringer på dagsordenen i efteråret.

"Det er mere sandsynligt, at vi kommer til at ansætte, end at vi kommer til at fyre," siger han.

Brian Dixen glæder sig samtidig over, at Mediaproviders salgsnetværk, som sælger annoncer til en række online-medier er kommet fornuftigt fra start.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også