Avisen.dk hyrer kommerciel chef

Avisen.dk udvider med en kommerciel chef, der skal skabe flere indtægtskilder for netavisen.
MediaWatch

Michael Kjær (41) er ansat som kommerciel chef hos avisen.dk. Hans opgave bliver at udvikle den kommercielle profil for netavisen gennem blandt andet kommercielle, indholdsbaserede partnerskaber.

"Michael Kjær har en stærk baggrund inden for netmedier og salg. Med ham på holdet går vi nu målrettet efter en ny form for integration mellem redaktionelt og kommercielt indhold - uden at det beklikker vores redaktionelle troværdighed," siger chefredaktør Rasmus Emborg i en pressemeddelelse.

Michael Kjær får et tæt samarbejde med Freeway Media, som har ansvaret for salg af bannerannoncer til avisen.dk. Han ser avisen.dk som "en spændende satsning" inden for netmedier.

”Avisen.dk har skabt et spændende og dynamisk kommercielt univers, hvor et miks af redaktionelt indhold kan kombineres med annoncørernes kommercielle budskaber. Derfor vil avisen.dk’s kommercielle afsæt være at arbejde med annoncørernes branding, kendskab og præference”, siger Michael Kjær.

Han har de seneste 15 år arbejdet indenfor medier, tele og internet og senest som selvstændig management konsulent med vægt på ledelse, salg og processor, ligesom han har været involveret i en række iværksætterprojekter. Derudover har han haft ledende poster hos bl.a. SBS Radio/The Voice, Nordjyske Medier, TDC og senest hos Søndagsavisen, hvor han var markedsdirektør hos portalen Ofir.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også