TV 2-apps har succes

TV 2 lancerede sin første applikation til iPhone og andre smartphones i januar, og siden er interessen for de i dag otte forskellige apps kun vokset, skriver Børsen. ”Det her er for alvor ved at krydse grænsen til at blive et massemedie,” siger Gregers Wedell-Wedellsborg, der er direktør for indhold hos TV 2 Net. TV 2's apps er indtil videre downloaded 400.000 gange og alene i juni var der mere end 30 millioner visninger. Til sammenligning havde de ti største mobilsites sammenlagt 22 millioner visninger.
MediaWatch

TV 2 lancerede sin første applikation til iPhone og andre smartphones i januar, og siden er interessen for de i dag otte forskellige apps kun vokset, skriver Børsen.

”Det her er for alvor ved at krydse grænsen til at blive et massemedie,” siger Gregers Wedell-Wedellsborg, der er direktør for indhold hos TV 2 Net.

TV 2's apps er indtil videre downloaded 400.000 gange og alene i juni var der mere end 30 millioner visninger. Til sammenligning havde de ti største mobilsites sammenlagt 22 millioner visninger.

TV 2 har indtil nu satset på tekstbaseret indhold, men med en ny TV 2 News-app håber man også at overføre tv-indholdet til de mobile medier. Mens de tekstbaserede applikationer kan downloades gratis, kommer det til at koste 24 kroner om måneden at følge med i TV 2 News på mobilen med News-applikationen.

- SF
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også