Aktiv Træning klar med nyt website

Danske medier er helt tossede med løb og sundhed. Senest har Bonnier Publications relanceret sitet aktivtraening.dk, der blandt andet sigter på de løbeglade mænd og på at hæve brugernes formkurve generelt. "Vi har længe arbejdet på at skabe det perfekte site, der kan supplere magasinudgaven af Aktiv Træning. Det har vi fået nu," siger Claus Cancel, chefredaktør på Aktiv Træning i en pressemeddelelse.
MediaWatch

Danske medier er helt tossede med løb og sundhed. Senest har Bonnier Publications relanceret sitet aktivtraening.dk, der blandt andet sigter på de løbeglade mænd og på at hæve brugernes formkurve generelt.

"Vi har længe arbejdet på at skabe det perfekte site, der kan supplere magasinudgaven af Aktiv Træning. Det har vi fået nu," siger Claus Cancel, chefredaktør på Aktiv Træning i en pressemeddelelse.

Sitet lokker blandt andet med over en million løberuter, videoklip med træningsøvelser samt test af sportsudstyr. Før relanceringen havde det cirka 5.000 brugere, mens I Form, der også udgives af Bonnier og er målrettet kvinder, har 175.087 brugere. Det viser FDIM-tallene for maj.

Ifølge onlinechef Bo Mikael skal sitet i høj grad afspejle magasinet.

"Det indebærer bl.a. at redaktionerne har haft et tæt samarbejde om at udvikle indhold, der er stærkt både i magasinets glittede og lækre format og den mere lavpraktiske online-version," siger Bo Mikael i pressemeddelelsen.

Aktiv Træning blev lanceret i januar 2008. Det har et læsertal på 98.000 og et oplag på 22.257 ifølge tal fra Gallup og Dansk Oplagskontrol.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også