DMI udbyder webtv-vejr

DMI udbyder i et samarbejde med virksomheden ContentGate seks daglige vejrudsigter på webtv til andre netmedier - til en CPM-afregnet pris.

Vejrudsigter er godt stof - derfor har den danske virksomhed ContentGate, der udbyder webtv fra forskellige leverandører, indgået aftale med DMI.

DMI leverer fremover seks daglige vejrudsigter med vært og vejrkort på webtv, og det kan andre netmedier så implementere på deres site - til en pris, der afregnes per 1000 visninger. Samtidig kan netmedierne få indtjening fra annoncer, der også formidles via ContentGate, omkring webtv-indholdet.

"Produktionen af seks daglige vejrudsigter i web-tv format er en naturlig udvikling af vores oplysningsvirksomhed på dmi.dk. Vi får moderniseret formidlingen, og vores vejrudsigter i webtv format bliver tilgængelige for alle de internetmedier, som ønsker at benytte dem," siger vejrtjenestechef Carsten Simonsen fra DMI i en pressemeddelelse.

"Målet er at opbygge et marked med en volumen, der gør det attraktivt for både producenter, annoncører og netmedier at satse helhjertet på webtv," skriver ContentGate pressemeddelelsen.

- LR

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også