Søgemaskiner vil sælge reklameplads på lynaktioner

Det tager kun få millisekunder at klikke sig ind på hjemmeside, men i den korte periode vil søgemaskinerne nu sælge reklameplads på lynaktioner.
MediaWatch

Virksomheder som Google og Microsoft vil tilbyde nu annoncørerne at købe reklameplads på skærmen, i den meget korte periode, det tager at klikke sig ind på en hjemmeside. Der er altså tale om millisekunder, men det er faktisk mere end rigeligt for de store annoncører, skriver New York Times.

I den korte periode kan man nu nå at identificere brugeren og samtidig målrette specifikke reklamer.

Derfor vil reklameplads i den korte periode blive solgt på såkaldte lynaktioner, hvor annoncørerne ved hjælp af avancerede computerprogrammer kan nå at tilpasse deres annoncer til den søgning, der bliver foretaget, og udbyderne kan på den måde få maksimalt profit af deres ultra korte reklameplads.

Det er i forvejen muligt for annoncørerne at tilpasse deres reklamer baseret på den enkeltes demografi, geografi og endda indtægt, men med den nye teknologi kan det altså også lade sig gøre på en brøkdel af et sekund.

Efter en lynhurtig budkrig vil den højstbetalendes annonce blive vist på skærmen hos brugeren. Ifølge Google tegner teknologien sig til at blive en stor succes.

- CGP
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også