Carlsbergs fodbolddækning får broadcast premiere

Carlsberg har held med at bevæge sig fra media spender til media provider, når ølproducentens fodbolddækning nu anvendes på traditionel tv-kanal.
Per Fanefjord Laursen

I morgen lørdag er der premiere på Canal 9s nye fodboldmagasin 'Part Of The Game'.

Helt usædvanligt består magasinet hovedsagelig af indhold, der allerede har været vist for mange tusind af web-brugere på Carlsbergs fodboldsite - det meget omtalte Branded Content site, partofthegame.tv.

Men nu er materialet ompakketeret og tilføjet ny design, nye op- og nedlæg med vært i billedet. Programmet sendes direkte efter den spanske top kamp mellem Real Madrid og Sevilla, lige som der også produceres indhold til kamp pausen.

Corporate Monday (Det tidligere Bastard Film Corporate, red.) har siden 2008 produceret indholdet til Carlsbergs web-tv kanal www.partofthegame.tv Fokus har været, at den journalistisk producerede internationale fodbold skulle kunne anvendes som branded content på både web og broadcast.

Carlsbergs tankesæt var, at gå fra at være media spender til at være media provider.

"Nu sluttes cirklen i den plan, der var lagt både journalistisk og branding mæssigt. Det er ikke set i Danmark før nu, og så vidt vi ved findes der heller ingen tilsvarende cases i det store udland. Men det viser at når branded content er bedst, er det ikke begrænset til en enkelt platform," siger kreativ direktør Thomas Stockholm, Corporate Monday

Canal 9 har allerede afprøvet ideen i en periode ved at sende Partofthegame.tv historier i forbindelse med sendinger fra La Liga og Premier League.

Carlsbergs Partofthegame.tv leverer også indhold til  Canal+ , samt verdens største fodbold website, Goal.com, med mere end 10 millioner unikke brugere hver måned.
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også