Egmont øger digitale ambitioner

Tre nye digitale direktører i Egmont skal sætte turbo på digital udvikling og indtjening i tre af koncernens divisioner.
MediaWatch

Egmont skruer op for den digitale hastighed og ansætter tre nye direktører i Nordisk Film, Egmont Kids Media og Egmont Magasiner. Egmont opretter desuden et digitalt center i både København og Oslo.

"Vi arbejder kontinuerligt på at gøre Egmont mere digital. Vi har mange stærke brands og medievirksomheder, som tænker og arbejder tværmedielt. Ansvaret ligger godt placeret ude i frontlinjen. Nu bygger vi oven på det med nye chefer for at styrke transformationen og for at styrke udviklingen af forretningsmæssige projekter," siger koncernchef i Egmont, Steffen Kragh i en pressemeddelelse.

Christian Lund, der hidtil har været direktør for kino.dk, er en af dem. Som MediaWatch kunne fortælle i går, bliver han ny digital direktør i Nordisk Film.

Egmont Magasiner har ansat Cato Broberg (37) som digital direktør. Han varetager samtidig stillingen som direktør for forretningsudvikling og teknologi i Hjemmet Mortensen, der er Norges største magasinvirksomhed og en del af Egmont Magasiner. Han har tidligere arbejdet som management konsulent i Arthur Andersen og Bearing Point samt været direktør for udvikling og IT i Orkla Media/Mecom. Han er uddannet civilingeniør med speciale i IT-systemer.

Egmont Kids Media, Egmonts division for børnemedier, har ansat Jørgen Nilsson (38) som digital direktør. Han kommer fra en stilling som direktør for forretningsudvikling i Egmont Serieforlaget i Norge. Han er bachelor i business fra California State University.

- TBH 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også