Medieledere er bekymrede for fremtiden

Finanskrise og internet udfordrer det traditionelle mediemarked, og seks ud af ti mediedirektører bekymrer sig for fremtidens forbrugeradfærd.
MediaWatch

Price Water House Coopers har spurgt 1.198 administrerende direktører fra hele verden om forventningerne til fremtidens forbrugere. 94 pct af mediebranchens direktører forventer en vis eller en stor ændring i forbrugernes indkøb, og godt 60 pct. er decideret bekymrede. Det skriver Berlingske Tidende i dag.

”Der vil ske et udskillelsesløb, hvor de svage dør, og hvor de stærke, der er hurtige til at få udviklet nogle spændende forretningsmodeller til kunderne vil vinde,” siger leder af mediegruppen i Price Water House Coopers, John Sørensen, til Berlingske Tidende.

Internettets indtog på mediemarkedet betyder, at brugerne ikke i samme grad som tidligere er villige til at betale for medieprodukter. Mediebranchen skal derfor mindske deres omkostninger og balancere imellem gratis services og abonnementer, siger John Sørensen.

”Dernæst må de forsøge at øge forbrugerloyaliteten, så folk, når de er på sites, køber noget eller ved for eksempel at lave communities, hvor folk kan udtrykke deres interesser, som dermed kan tiltrække annoncører,” tilføjer han.

- SF
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også