JP/Pol har sat sig tungt på mobiltronen

JP/Politikens Hus tog for alvor teten og hægtede på det nærmeste konkurrenterne af i 2009 på det mobile internet.
Louise Reseke

Med det, der næsten er en fordobling af besøg, indtog JP/Politikens Hus for alvor mobilplatformen i 2009 og har øget afstanden til nærmeste konkurrenter betydeligt.

JP/Politikens Hus øgede antallet af besøg til husets mobilsites fra 441.825 i december 2008 til 709.690 besøg i december 2009 - mens nærmeste konkurrent TV 2 kun løftede sig minimalt fra 265.276 besøg i december 2008 til 274.710 besøg i december 2009.

Til gengæld er Berlingske Media godt på vej til at overhale TV 2 og rykke fra tredje- til andenpladsen på udgiverlisten med en stigning fra 119.844 i december 2008 til 203.804 besøg i december 2009 - i tråd med Lisbeth Knudsens erklæring om, at der skal satses mere på mobilsurferne.

Hos JP/Politiken er det Ekstra Bladet, der trækker læsset, men også Politikens mobilsite er vokset betydeligt i besøgstal det seneste år.

Hos Berlingske Media ligger B.T. i førertrøjen, mens der er langt ned til de øvrige medieudgivere.

OSB! TDC, der med hjælp fra 'TDC Play' er den absolutte topscorer for mobilsurfning (903.330 besøg i december 2009) er ikke medtaget hverken i Top10 for mobiludgivere eller mobilsites.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også