Hestemagasin får flere udgaver

Ridemagasinet Equipage skruer op for specialudgivelserne til hestefans i 2010. Læs mere om mediet i MediaWatch-serien 'nichespot'.
MediaWatch

I år øger Ridemagasinet Equipage specialudgivelserne og skruer op for net-indholdet. Her kommer fem svar om magasinets udfordringer i 2010, fra direktør i Oxygen Magasiner, Henrik Løvstrøm.

Hvad er de vigtigste planer for print og net i år?
"At øge antallet af udgivelser og specialudgaver. I 2010 udgiver vi én ekstra udgave med "Hestens Sygdomme" og til efteråret én specialudgave med fokus på "Hestens Helse". Desuden er vi til efteråret hovedsponsor og medarrangør på den første hestemesse øst for storebælt i Frederiksborgcentret - hvilket vi har store forventninger til.

På netter har vi i efteråret lanceret ridemagasinet.dk. I 2010 skal der fuld knald på nettet - vi har netop ansat tre nye medarbejder som udelukkende skal koncentrere sig om at udvikle vores onlinemedier."

Hvad er magasinets største udfordring?
"Målgruppen er meget lille men til gengæld er interessen stor. Den lille målgruppe gør det meget vanskeligt at få økonomi i magasinet både fordi antallet af abonnenter og løssalg er begrænset men også fordi det svært at få en fornuftig pris for annoncerne, vores annoncører er desværre ikke er særligt modtagelige for argumenter som dækning og kontaktpris!"

Største styrke?
"Equipage er et livstilmagssin som henvender sig bredt til ryttere og andre med interesse for heste. Det er en meget trofast læserskare som er meget interesseret i hvad vi skriver til dem. Det er netop den meget dedikerede målgruppe som sikre at vores annøncører får fuld valuta for pengene - alle vores læsere er direkte i deres målgruppe der er intet spild. Samtidig er vores frafald på abonnenter begrænset."

Hvem er jeres hårdeste konkurrent?
"Der findes et "gammelt " magasin på området som er meget fokuseret på de professionelle ryttere med stævneresultater mv. De har formået at blive branchens og områdets mere eller mindre officielle talerør hvilket gør dem stærke, de har indhold fra de officielle branceorganisationer og bliver betalt godt for at bringe det. Desværre har de, i mine øjne, en urealistiskt lav annoncepris som presser markedet ganske voldsomt.

Equipage er et livstilsmagasin og det koster at lave et professionelt magasin i topkvalitet med gode og gennemarbejdede artikler og et højt niveau på layout mm. Derfor er det også nødvendigt at vores annoncører er med til at betale for at få en ordentlig indpakning til deres i øvrigt ofte meget flotte annoncer. Underligt nok er vores største konkurrent det eneste magasin på området som ikke har læsertal - og min vurdering er at det har en årsag."

Bedste tip til at få overtalt annoncørerne?
"Vi laver et kvalitetsprodukt som henvender sig til bredderytteren - typisk den helt almindelige pige med en stor interesse for heste og alt det udstyr der høre til hestesporten, så annoncer i Equipage virker."

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også