Aller går ind i brugerbetaling i Norge

Aller Media er hovedaktionær i ny betalingstjeneste for personlig træning i Norge.
MediaWatch

Aller Media tror på, at folk vil betale for at blive sunde via nettet i Norge og er derfor blevet hovedaktionær i selskabet og sitet Personligtrening.no, skriver kampanje.com.

Sitet baserer sig på brugerbetaling og tilbyder blandt andet kortlægning af sundhedstilstand, personlig træningsplan, ekspertrådgivning og nyheder om træning og sundhed med priser fra 250 norske kroner.

I Danmark koncentrerer Aller Media sig om ugeblade, magasiner og sites til kvinder mens deciderede træningsmagasiner er overladt til konkurrenterne i Egmont med Fit Living og særligt Bonnier der udgiver I Form, Aktiv Træning og Sund Nu. Dog købte Aller i 2008 slankedoktor.dk, her kan man købe sig til vejledning om kost og få lagt træningsprogram.

Det norske net-fremstød er timet til nytårsfortsætterne og baserer sig på, at 1,4 millioner nordmænd træner eller motionerer mindst en gang om ugen, siger direktør Rolf Hanche-Olsen fra Aller Media.

Derfor tror han, at Allers brugere og læsere vil være villige til at betale for tjenesten.

Personligtrening.no er grundlagt af bl.a. adm. direktør Sigmund B Apol-Asen, der glæder sig over at have fået Aller med på vognen.

- TBH


 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også