DigiWatch: Facebook fyrer MSN
Microsofts internet portal 'MSN' i Hellerup er fra årsskiftet opsagt som Facebooks lokale danske salgspartner.
Facebook fortsætter dermed uden en fuldtids salgsorganisation i Danmark i en periode, hvor kunderne ellers står i kø og forventes at være parate til mere end en fordobling af de ca. 100 mio. kr. Facebook omsatte for i 2009 herhjemme. Det skriver digiwatch.dk i dag.
DigiWatch har mødt Facebooks nye nordiske salgsdirektør, Martin Ingemansson, til en snak om Facebooks strategi for det danske marked i 2010, der bl.a. indebærer en række uddannelsesmøder for detailhanldere og andre annoncører for at gøde interessen.
"På kort sigt er strategien at trække annoncekroner fra anden display-annoncering, mens det lange perspektiv er at konvertere offline-kroner til Facebook-annoncer," siger Martin Ingemansson, der spår at fordelingen af den fremtidige annonceomsætning på Facebook vil være en ligelig fordeling mellem branding og direkte respons, der gør Facebook til en konkurrent mod både danske nyhedssites og Googles annonceprodukter.
- LR