Vermø satser på e-magasiner

I løbet af det næste år vil Helse-udgiveren, Vermø, lancere 12 e-magasiner.

Vermø hopper nu også med på e-magasin vognen og etablerer Vermø Online, der i løbet af det næste år har ambitioner om at føje 12 e-magasi titler til Vermø-porteføljen.

Allerede i december bliver fire titler lanceret som e-magasiner.

"Vi starter med vore egne fire titler: Helse, TJECK, Liv & Bolig og Vermø Business. I løbet af første kvartal 2010 forventer vi at være oppe på otte titler, og i andet halvår regner vi med at nå op på 12 faste titler til hele familien Danmark og i alt ca. 100 årlige udgivelser. Derudover vil vi tilbyde produktion af e-magasiner til vore kunder og samarbejdspartnere," siger direktør Jan Ørum Vermø.

Kritisk masse afgørende
E-magasinerne bliver gratis og annoncefinansieret og skal distribueres i samarbejde med en række partnere, som Vermø lige nu forhandler med, og som typisk vil være inden for livsstil og detail.

"Vi er meget opmærksomme på, at det er den kritiske masse, der afgør et e-magasins succes. Men vi tror på, at vi gennem samarbejdspartnere og egne medier og Facebook-kampagner kan opnå den kritiske masse, der skal til," siger Jan Ørum Vermø.

E-handel baner vejen
Han oplever en stor interesse fra de annoncører, udgiveren i forvejen har kontakt til, for den nye platform, og tror på, at markedet er modent til e-magasiner - ikke mindst i lyset af udviklingen inden for e-handel.

"Vi oplever, at vores kunder synes, det er dybt interessant med e-magasiner, fordi de ser en mulighed for at præsentere deres produkt på en ny måde. Nu kan man tage en printannonce og tilføje en video - og ikke mindst linke direkte til en webshop, hvor man kan købe produktet. Annoncen bliver direkte forbundet med en salgskanal, der samtidig er målbar," siger Jan Vermø.

"Den bølge, vi har med e-handel gør, at det er blevet en integreret del af vores hverdag at handle på nettet, og det skal vi også have nogle medier, der understøtter," siger Jan Vermø.

Intet guldæg nu og her
Af samme grund bliver målgruppen for e-magasinet Helse indsnævret til kvinder mellem 25 og 50 år - den kommercielt mest interessante gruppe af printmagasinet Helses noget bredere målgruppe. I den forbindelse er Louise Riis ansat som online redaktør - hun kommer fra en stilling hos dk4.

Jan Vermø forventer ikke, at e-magasinerne bliver et guldæg på kort sigt, men ser det som en langsigtet investering.

"Vi er meget realistiske omkring 2010, men vi vil absolut holde fast i den offensive stil, som vi har praktiseret i 2009. Jeg er sikker på, at det er lige nu, vi bygger stenene til succes i fremtiden, og det er jo som bekendt altid lettest at manøvrere et skib i bevægelse.

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også