Berlingske en gang om ugen

Berlingske Medias første forsøg med mikrobetaling er gået online. Det elektroniske betalingsmagasin Ugen kommer til at koste 19 kr. per udgave.
MediaWatch

60 til 80 artikler en gang om ugen pakket sammen i et elektronisk magasin. Det er i korte træk konceptet for Berlingske Medias første forsøg med mikrobetalinger.

"Ugen er ikke et website, men et magasinprodukt, der tager webmediet alvorligt," siger koncernchef Lisbeth Knudsen til Berlingske Business.

E-magasinet udkommer hver fredag og kommer til at koste 19 kr. per udgave og 49 kr. for fire udgaver. Det vil dække områder som global, tech, politik, sport og kultur, skriver Berlingske Business.

To journalister og tre studerende samler op på ugens vigtigste begivenheder i korte artikler. Derudover bidrager andre Berlingske-journalister med indlæg.

Ud over brugerbetaling skal Ugen finansieres af at en sponsor får vist en lille annonce i hjørnet på Ugens forside og undersider.

Lisbeth Knudsen har tidligere meldt ud, at Berlingske Media ville introducere mikrobetaling for online indhold i september. Først nu er den rette betalingsløsning faldet på plads. Den betyder, at abonnenter kan betale for Ugen med mobil, mobilt bredbånd og kreditkort.

Seks nye betalingsinitiativer er på vej fra Berlingske Media, der snart lancerer Infoshop samt en afdeling med Business-stof på nettet, der kræver betaling.

Lisbeth Knudsen ønsker ikke at opstille succeskriterier for forsøgene eller at kommentere hvad de koster koncernen, skriver Berlingske Business.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også