Aller omsætter for 50 mio. kr. online

Aller Medias digitale omsætning runder 50 millioner kroner i år - eksklusiv salget af bannerreklamer.
Tine Brødegaard Hansen

Aller Media kom sent til mediernes digitale fest, men nu er målet at blive største leverandør af 'online kvinder', eller kvindelige brugere på nettet. Et år efter, at den digitale offensiv begyndte at blive rullet ud med relancering af samtlige websites - er forretningen på nettet til at få øje på.

"Den digitale omsætning minus salget af bannerannoncer har rundet 50 millioner kroner årligt, så det er realiteter bag målsætningen," siger kommerciel direktør i Aller Media, Jesper Ulsø, der står bag lanceringen af varemærker som Familie Journal, Femina og Se og Hør på nettet.

Shop og spil
Via webshops, spil, konkurrencer og klubmedlemskaber er målet, at hver kvinde, der klikker ind på en del af Allers digitale netværk skal lægge adskillige kroner, inden hun tjekker ud igen.

Trafikken og omsætningen på Allers webshop, shop.dk, er støt stigende, og der er introduceret et betalbart VIP-medlemskab på Allers spilsite, pling.dk.  Aller overvejer også at udbyde pengespil, hvis det bliver tilladt.

Andre eksempler på Allers digitale strategi er magasinet Baby og dets website mama.dk. Her kan forældre købe et babyhoroskop, mobilråd fra sundhedsplejersker eller medlemskab af en slankeklub. Allers digitale offensiv sker i takt med, at der er tyndet ud i ugeblads- og magasinoplagene over en bred kam og årrække og har foreløbig sikret Aller Media en 11. plads på FDIM's (Foreningen af Danske Interaktive Medier) liste over de største udgivere på nettet ifølge tallen fra august.

Læs mere om Allers digitale strategi i et interview med Jesper Ulsø her.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også