TV2.dk vil være størst

TV2.dk inviterer til partnerskaber med private, der udbyder spil, e-handel og mobilydelser.
Per Fanefjord Laursen

Samtidig med at TV 2 i går lancerede en serie ønsker som oplæg til mediepolitiske forhandlinger, kunne TV 2 også offentliggøre nye ambitiøse krav til sig selv på online-området.

Målet er, at tv2.dk bliver det mest besøgte danske indholdssite, ligesom TV2 Sputnik skal være det foretrukne video-on-demand brand. Tv2.dk havde i august 1.416.000 månedlige brugere, overgået af dr.dk med 1.550.000 ifølge FDIM.

TV2.dk skal ikke være et vedhæng til tv-stationerne, men leve sit eget liv i forlængelse af tv-mediet, siger TV 2s direktør.

”I dag står tv2.dk på to ben med indtægter fra banner og abonnement, men vi satser nu på et tredje ben – partnerskaber,” siger Merete Eldrup.

Direktøren for TV2 Net, Gregers Wedell-Wedellsborg, uddyber:

”Tv2.dk vil gerne i samarbejde med partnere om mobiltjenester, om e-handel-projekter og spil, og gerne områder der understøtter TV 2's aktiviteter.”

Redaktionelle partnere er derimod ikke i fokus - med undtagelse af de smallere stofområder.

”Vi satser især på livsstil og forbrugerstof, og på de områder er det ikke umuligt,” siger Gregers Wedell-Wedellsborg.

 


 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også