Berlingske vil med på mobil-toget

Berlingske opruster på mobilfronten for at få del i annoncevæksten.

JP/Politikens Hus og TV 2 sidder solidt på nyhedslæsningen fra landets mobiltelefoner, viser mobiludgiverlisten fra FDIM, men Berlingske Media lægger nu op til øget konkurrence om det voksende annoncemarked.

Berlingske har for nylig lanceret aok.dk og aoa.dk som nye mobilsites og ifølge koncernchef Lisbeth Knudsen følger flere tiltag i løbet af efteråret.

"I efteråret vil vi lancere endnu flere nyheder. Vi har oplevet en stærk opadgående trafikvækst på omkring 500 % og i takt med at nye touchtelefoner, som f.eks. den browservenlige iPhone, bliver mere udbredt, er det vores forventning at antallet af mobile sidevisninger, og dermed også det mobile annoncemarked, fortsat vil vækste markant. Smartphone-applikationer indeholder et helt særligt potentiale for os som mediehus, og her er vi ved at lægge sidste hånd på strategien, som rulles ud i løbet af efteråret,” siger Lisbeth Knudsen i en meddelelse.

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også