Reklamer på webtv afskrækker ikke
I august blev indslagene på Ekstra Bladet Tv set seks millioner gange, det er ny månedsrekord. Samtidig blev der skruet op for reklamerne.
"Vi sendte også mange pre-rolls i august, altså en tv-reklame før selve klippet går i gang. Og når vi på én gang kan slå seerrekord og vise reklamer er det et tydeligt tegn på, at hos os bliver seerne ikke skræmt væk af pre-rolls. De bliver hængende og ser tv-reklamerne, fordi de ved, at indslagene er værd at vente på," siger tv-redaktør på Ekstra Bladet, Anders Refnov i en pressemeddelelse.
Ifølge Ekstra Bladets salgschef på internettet, Peter Strøhemann, viser de seneste kampagner på ekstrabladet.tv en klikprocent der er 3,5 procent højere end på almindelige bannerannoncer.
55 procent af ekstrabladet.tv's brugere, der har deltaget i en undersøgelse på sitet, siger, at de kan huske at have set reklamer før webtv-klippene.
Siden tv-redaktionen gik på nettet for cirka to år siden er webtv-klippene i alt blevet set over 100 millioner gange.
- TBH