Mobil markedsføring i vækst

JP/Politikens Hus' mobilsites er vokset med mere end 2000 procent i de seneste to år. Mobilepeople, der sælger mobile marketingkampagner, melder om øget interesse for platformen.
MediaWatch

Det globale markedsføringsbudget til mobiltelefoner vil firedobles til ca. 20 mia. dollar i 2012, viser en analyse fra eMarketer, der analyserer trends og udviklinger inden for digital markedsføring.

”I Danmark oplever vi en vækst på over 100 procent om året. I dag sælger vi mere end dobbelt så mange mobile marketingkampagner pr. måned sammenlignet med sidste år. Samtidig vokser de enkelte ordrer i størrelse”, siger Søren Steen Pedersen, salgsdirektør hos Mobilepeople i en pressemeddelelse. Mobilepeople specialiserer sig i annoncering til mobilmarkedet i Danmark og Norden.

Markedsføring via mobiltelefonen har længe været et 'buzzword', men nu begynder brugernes interesse for at tjekke blandt andet mediernes websites over mobiltelefonen at vokse, siger Thomas Hvidt, head of mobile hos JP/Politikens Hus:

”Vi ser et stort potentiale i mobilmarkedet. Det underbygges bla. af en stigning i trafikken på vores mobil sites på mere end 2000 procent over de sidste to år. For at sikre fortsættelsen af denne meget tilfredstillende udvikling er vi bla. på vej med flere løsninger til iPhone og andre touch-baserede mobiltelefoner som vi mener er de mobiltelefon-typer som virkelig vil ændre måden vi bruger internettet på i fremtiden. Selvsagt har vi derfor, som mediehus, en tro på at markedet for mobile advertising vil udgøre en vis andel af vores samlede indtjening i fremtiden."

Også TV 2 Net, sætter sin lid til, at markedsføring på mobiltelefonen langt om længe vil tage fart.

"Med nye produkter og teknologier som bl.a. flatrate abonnementer, iPhone og Google Android vil brugerne i langt højere grad aktivt anvende deres mobiltelefoner online som internet device. Det skaber allerede nu en markant større trafik på mobilområdet. Så forudsat at produktions- og annonceringsmulighederne fortsat bliver både billigere og bedre, forudser vi stor vækst”, siger Jeppe Munksnæs, kommerciel projektleder, TV 2 Net.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også