Første nyhedsbrevs-hitliste landet
(Opdateret) Foreningen af Danske Interaktive Medier (FDIM) har netop sendt deres seneste produkt på gaden - Nyhedsbrevslisten. Foreløbig har bare seks udgivere tilmeldt sig listen - alle erhvervsrettede nichemedier.
Øverst ligger mediekoncernen IDG højest med Computerworlds to nyhedsbreve, der i gennemsnit havde 25.000 modtagere i maj, mens nettodækningen løber op i 44.000 modtagere.
Efter IDG og Computerworld er det Mediehuset Ingeniøren, der følger på ranglisten. Ingeniørens nyhedsbrev havde i snit i maj 21.200 modtagere (nettodækning 21.600), mens Børsens nyhedsbreve på pladsen herunder havde 15.700 modtagere i snit. Børsen udgiver til gengæld hele ni forskellige nyhedsbreve, og det giver en høj nettodækning på 74.000 modtagere.
Hefter følger Mediaprovider, der med sine seks forskellige nyhedsbreve med 9000 modtagere i snit, opnår en nettodækning på 43.000.
De redaktionelle medier overgåes dog af jobsitet, Jobindex, blandt de sites, der foreløbig er tilmeldt FDIM's nyhedsbrevsmålinger. Jobindex kan mønstre 70.000 modtagere - og en nettodækning på 171.000.
- LR