Nettet giver mest for annoncekronerne

Annoncer på internettet giver mest igen, viser ny Gallup-analyse.
MediaWatch

Hvis du kun skal annoncere et sted, så er internettet stedet at satse.

Det er hovedkonklusionen i en ny undersøgelse foretaget i et samarbejde mellem Gallup, FDIM, DRRB og tre af landets største mediehuse. Det skriver Børsen.

Undersøgelsen, der er den første af sin art herhjemme, testede, hvor meget man kan hæve kendskabet til et forholdvist ukendt brand, og ved hjælp af 6.250.000 bannervisninger til en værdi af knap en halv million kroner lykkedes det at hæve kendskabet til ølmærket Næsgaard med 12 procent.

Ifølge en af tovholderne på undersøgelsen viser resultatet dét, netmedierne længe har vidst.

"Resultatet indikerer, at internettet er dér, hvor man rykker mest per annoncekrone," siger Dortea Noll, projektleder i Ekstra Bladets salgsafdeling og formand for arbejdsgruppen bag undersøgelsen.

Tidligere viste en lignende undersøgelse for annoncer på print en stigning i mærkekendskabet på 19 procent, men det var til en langt højere annoncepris. Ser man alene på stigningen i kendskabet per annoncekrone, slår internettet annoncer på print.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også