MSN og eb.dk vinder på loyalitet

Der er stor forskel på, hvor loyale brugere de største danske internetmedier har. Msn.dk og eb.dk er duksene.
MediaWatch

Msn.dk og ekstrabladet.dk var de bedst besøgte danske intersites i februar. I hvert fald hvis man ser på de gennemsnitlige daglige brugertal. Det gør branchen bare forholdsvist sjældent. Målestokken for, hvem der omtales som markedsledende, har altid i Danmark været de månedlige toplister fra FDIM, mens man i mange andre lande først og fremmest ser på de ugentlige tal.

Og det har stor betydning, hvilket tidsinterval man vælger til sin analyse. Sites som msn.dk, ekstrabladet.dk og jubii.dk, når en langt større andel af deres brugere dagligt end sites som rejseplanen.dk, degulesider.dk og krak.dk. Det umiddelbare mønster er, at mediesites har mere loyale brugere end værktøjs/opslags-sites, men der er stor forskel på, hvor gode de enkelte mediesites er til at tiltrække brugerne hver dag i stedet for sporadisk hen over måneden.

Duksene er ud over de nævnte bt.dk, jp.dk og tv2.dk, som når henholdsvis 26,1 pct., 24,7 pct. og 23,4 pct. af deres månedlige brugerskare på en gennemsnitlig dag.

I den anden ende af skalaen har berlingske.dk mere illoyale brugere. 17,4 pct. af de månedlige brugere besøgte berlingske.dk på en gennemsnitlig februardag.

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også