Danske netmedier havde et godt 2008

Bannerannoncer og søgeord sikrer vækst for de danske internetmedier.2008 blev et succesrigt år for de danske internetmedier, som fortsatte væksten med en omsætningsfremgang på 17 procent i forhold til året før.Der blev købt annoncer på nettet for 2,9 mia. kroner, og banneromsætning og søgeordsannoncering gik frem med henholdsvis 22 og 44 procent.Det fremgår af en pressemeddelelse fra Foreningen af Danske Interaktive Medier.
MediaWatch

Bannerannoncer og søgeord sikrer vækst for de danske internetmedier.

2008 blev et succesrigt år for de danske internetmedier, som fortsatte væksten med en omsætningsfremgang på 17 procent i forhold til året før.

Der blev købt annoncer på nettet for 2,9 mia. kroner, og banneromsætning og søgeordsannoncering gik frem med henholdsvis 22 og 44 procent.

Det fremgår af en pressemeddelelse fra Foreningen af Danske Interaktive Medier.

Netmedierne er ikke påvirket af den generelle økonomiske udvikling på markedet, som det ses hos øvrige mediegrupper.

"Vi kan absolut være tilfredse med resultatet for 2008. Faktisk rammer vi ret præcist den vækstprocent, vi forventede efter at have set tredje kvartals tal," siger formand for FDIM, Christian Peytz.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også