Nykredit vinder af Danish Internet Award

IUM, Atmosphere Copenhagen og Jyllands-Posten var blandt vinderne i går aftes ved Danish Internet Award (DIA)09 arrangeret af FDIM.
Ole Enggaard

Den digitale reklamebranche havde meget at fejre i går på Docken i København. 230 kampagner var indstillet til en samlet liste af 10 priser. Værten, FDIM-formanden Christian Peytz, meddelte i sin åbning, at kvalitet og kreativitet var bedre i år. Det fik de 500 fremmødte at se i DR-værten Mads Brüggers gennemgang af de mange nominerede kampagner.

Den 13 m/k store jury har siden midten af januar gennemgået en massiv mængde af kampagnemateriale. Aftenens største pris, Danish Internet Award 09, gik til Nykredit med et hold uden for den traditionelle mediebranche. ClubViral/Patchwork Group har udviklet det kreative og mediabureauet GoViral har stået for implementeringen af Nykredit Street Master. Kampagnen satte fokus på realkreditvirksomhedens slogan "Tænk Nyt!". Som en del af deres sponsorat af golfturneringen Nykredit Masters skabte Nykredit den fiktive gadegolfturnering "Nykredit Street Masters". Kampagnen bestod blandt andet af film, der cirkulerede på nettet. Juryen nævnte effekten og kreativiteten som årsag til prisen.

Hattrick til IUM
Mediabureauet IUM, med Group Interactive Director Christian Strand, var på podiet til prisoverrækkelse hele tre gange. Hans hold på IUM blev belønnet for indsatsen i kategorier, Søgeord, Effekt og ikke mindst Årets Mediabureau. En flot præstation i et felt med dygtige konkurrenter fra blandt andre Mediacom, Mediaedge.cia, Isobar/Vizeum Interactive og Mindshare.

Bannerprisen til Jyllandposten
Jyllands-Posten relancerede i 2008 sin Erhverv & Økonomi sektion, både i den trykte avis og på epn.dk. En fiktiv historie var omdrejningspunktet og målsætningen var abonnenter. Juryen tildelte Jyllandsposten Banner-prisen for en nyskabende og overraskende brug af skærmbilledet. Med på podiet var ZUPA / Uncle, kreativt bureau og Mediaedge CIA som mediabureau.

Se alle detaljerne om de nominerede og vinderne fra Danish Internet Award, DIA09 her.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også