DR drama som klip til online og mobilen

Nu kan unge mediebrugere downloade små korte indslag - såkaldte webisoder - til online sening eller deres mobiltelefon.DR Fiktion bruger nu de såkaldte webisoder til at fange børn og unge. Det sker i forbindelse med familieserien 'Mille'.Webepisoderne er et kort indslag, som den besøgende på DR's hjemmeside kan se online eller downloade til for eksempel sin mobiltelefon.Det er langt fra sidste gang, DR vil bruge webisoder, når programmerne henvender sig de yngre mediebrugere.
MediaWatch

Nu kan unge mediebrugere downloade små korte indslag - såkaldte webisoder - til online sening eller deres mobiltelefon.

DR Fiktion bruger nu de såkaldte webisoder til at fange børn og unge. Det sker i forbindelse med familieserien 'Mille'.

Webepisoderne er et kort indslag, som den besøgende på DR's hjemmeside kan se online eller downloade til for eksempel sin mobiltelefon.

Det er langt fra sidste gang, DR vil bruge webisoder, når programmerne henvender sig de yngre mediebrugere.

"Vi taler meget om denne net-generation, som bruger nettet meget - især sider som YouTube, hvor de kan se små korte klip. Det er en nyskabelse at kombinere traditionelt tv med videoindhold på nettet. Erfaringerne fra 'Mille' er nogen af de bedste, vi har haft med dette format," siger DRs on demand-redaktør, Nicolai Porsbo, i en pressemeddelelse.

Det interaktive tiltag skal ifølge DR være med til at skærpe interessen for serien 'Mille'.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også