TV 2 sætter fuld fart på web-tv

Om én måned er TV 2-koncernen klar til at realisere sit fulde online-video potentiale.
Per Fanefjord Laursen

Det nyeste univers under tv2.dk bliver en produktudvikling indenfor web-tv.

'TV 2 Video' vil gratis byde på underholdning, humor, musik, nyheder og sport. Sitet lover sjældne klip, højdepunkter og gyldne øjeblikke.

"Vi samler nu også vores gratis videoklip under ét brand, 'TV 2 Video', således at brugere, der specifikt går efter web-tv, kan finde det hele et sted. Indholdsmæssigt kommer TV 2 Video til at rumme hele TV 2s udbud af gratis materiale, særligt de korte klip. Vi publicerer tæt på 10 timers nyt web-tv materiale hver dag, heraf ca. fire timer i kort form," siger indholdsdirektør Gregers Wedell-Wedellsborg, TV 2 Net.

Når det specifikt gælder brugerskabt video har TV 2 allerede to produkter: videoblog.tv2.dk og 1234.tv2.dk til brugernes nyheder.

TV 2 Video vil tilbyde videoreklamer og vil samtidig give annoncørerne mulighed for at præsentere deres egne tv-kanaler eller Brand Channels. TV 2 ser et potentiale, fordi flere virksomheder etablerer egne tv-kanaler og har masser af indhold, men mangler trafik.

Læs mere i Mediawatch analyse.
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også