Ny svensk modeblog kritiserer magasiner

Typiske modemagasiner skriver om kendte designere. Svensk modeblog satser på tæt samarbejde med unge talenter og annoncører.
MediaWatch

Modeflickan.se er navnet på en ny modeblog i Sverige, der går andre veje end mere traditionelle medier, der skriver om mode, siger chefredaktøren Camilo Gyllbäck til Dagens Media.

Inden sommer skal bloggen have 50.000 unikke besøgende om ugen. De ventes at blive fundet blandt modeinteresserede kvinder i alderen 18 til 35 år. Derudover vil bloggen finde sine samarbejdspartnere blandt svenske modeskabere og unge talenter.

"I og med finanskrisen føler vi, at vi nu starter fra den absolute bund, så det kan kun blive mere positivt. Det bliver ikke et almindeligt modesite, vi har en entreprenør-tilgang. Samarbejdet skal gøre at vi både styrker annoncesalget og det redaktionelle indhold," siger Camilo Gyllbäck.

- MediaWatch

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også