Kendte skuespillere i eb.dk sitcom

Om få dage lancerer Ekstrabladet.dk sin web-sitcom med titlen ”Sex, Løgn og Badminton”, der har Nikolaj Kopernikus og Troels Lyby i hovedrollerne.
Per Fanefjord Laursen

Hvert afsnit er af to minutters varighed, og hele serien er sponsoret og betalt af Nissan.

Som omtalt på Mediawatch for nylig, går Ekstrabladet.dk ind i sitcom-genren uden kommerciel forskrækkelse og med blik for den moderne medieverdens muligheder.

"Serien består af små historier, som ikke har så meget med os at gøre, men hvor målgruppen er lige os. Nemlig unge familiefædre. Serien handler om de situationer, hvor unge fædre har nogle tanker om, hvad det egentlig er, de har rodet sig ud i. Blandt andet set i forhold til deres singlevenner," fortæller Tom Maxmølris, der er Marketing Manager hos Nissan Danmark til Markedsføring.dk

Nissan bruger serien som et led i lanceringen af den nye Qashqai +2. Der er indtil videre planlagt 22 afsnit, og serien er lavet af Moland Film. Manuskriptet er skrevet af Oliver Zahle, og det er ifølge Bureaubiz.dk de to mediaburauer, PHD og OMD, der har bragt Ekstra Bladet og sponsoren Nissan, sammen og udviklet kampagnen.

"Ekstra Bladet går ikke ud med en kæmpe, national kampagne for deres web-tv, og Nissan har ikke et stort markedsføringsbudget, men ved at skabe et fælles - og nok så væsentligt; unikt - indholdsprodukt, så multipliceres budgetterne snarere end blot adderes. Ekstra Bladet øger brugernes tid på nettet - og kapitaliserer den - og Nissan går derhen, hvor publikum er," siger Morten Kristensen, adm. direktør i PHD til Bureaubiz.dk

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også