JP opgraderer web-tv

Jyllands-Posten lancerer nyt tv-univers online med bedre billedkvalitet og 16:9 format.

Interessen for web-tv er stødt stigende, og det får nu Jyllands-Posten til at satse yderligere på den boldgade. Dagbladet lancerer det selvstændige site tv.jp.dk, der udelukkende rummer indslag fra JPtv. Derudover bliver JPtv's indslag integreret på de respektive JP-sites: Epn.dk (Erhverv på nettet), Fpn.dk (Forbrug på nettet), Spn.dk (Sport på nettet) og Knp.dk (Kultur på nettet). 

"Web-tv er en meget vigtig del af Jyllands-Postens digitale strategi, og det er afgørende for os som nyhedsmedie at være førende på tekst, lyd og billede på nettet. Jyllands-Posten har oplevet en stor vækst på web-tv og er i dag visningsmæssigt næststørst blandt de dagbladsbaserede medier i Danmark," siger Jens Nicolaisen, direktør for JP Medier.

"Ud over at præsentere tv-indslagene i det nye tv-univers tv.jp.dk har det også været afgørende at integrere vores tv-indslag bedst muligt på vore mange sites. Jeg mener, at vores nye setup skaber grundlag for yderligere vækst på web-tv området. Samtidig mener jeg, at vi nu har fundet en fin balance mellem brugervenlighed og annoncørernes krav til eksponering,” siger Jens Nicolaisen.

Mens JPtv's indslag i dag typisk fungerer som link på Jyllands-Postens sites, bliver  videoklippene med den nye satsning nu integreret direkte i artiklerne. Derudover forbedres billedkvaliteten og formatet hedder fremover 16:9, lyder meldingen fra dagbladet.

- MediaWatch

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også