JP opgraderer web-tv
Interessen for web-tv er stødt stigende, og det får nu Jyllands-Posten til at satse yderligere på den boldgade. Dagbladet lancerer det selvstændige site tv.jp.dk, der udelukkende rummer indslag fra JPtv. Derudover bliver JPtv's indslag integreret på de respektive JP-sites: Epn.dk (Erhverv på nettet), Fpn.dk (Forbrug på nettet), Spn.dk (Sport på nettet) og Knp.dk (Kultur på nettet).
"Web-tv er en meget vigtig del af Jyllands-Postens digitale strategi, og det er afgørende for os som nyhedsmedie at være førende på tekst, lyd og billede på nettet. Jyllands-Posten har oplevet en stor vækst på web-tv og er i dag visningsmæssigt næststørst blandt de dagbladsbaserede medier i Danmark," siger Jens Nicolaisen, direktør for JP Medier.
"Ud over at præsentere tv-indslagene i det nye tv-univers tv.jp.dk har det også været afgørende at integrere vores tv-indslag bedst muligt på vore mange sites. Jeg mener, at vores nye setup skaber grundlag for yderligere vækst på web-tv området. Samtidig mener jeg, at vi nu har fundet en fin balance mellem brugervenlighed og annoncørernes krav til eksponering,” siger Jens Nicolaisen.
Mens JPtv's indslag i dag typisk fungerer som link på Jyllands-Postens sites, bliver videoklippene med den nye satsning nu integreret direkte i artiklerne. Derudover forbedres billedkvaliteten og formatet hedder fremover 16:9, lyder meldingen fra dagbladet.
- MediaWatch