Nedtælling til New Media Days

"Nogle talere har taget år at få hertil". Programchef Rebecca Pruzan fortæller her om årets program på New Media Days, der for længst har meldt udsolgt.
Louise Reseke

1. Hvad er de vigtigste temaer i årets program?
"Vi er faktisk meget bevidste om, at der ikke skal være ét særligt tema, der kan lægges ned over samtlige sessioner. Vi har tværtimod en målsætning om at give et billede af det marked, der er lige nu, fortælle hvad de store ryk er i udlandet og persepktivere det i den danske branche. Derfor forsøger vi at have stor bredde og alsidighed i vores program, og den rammer vi også i år, hvor vi ud over de store repræsentanter fra nettet både har sessioner med repræsentanter fra bl.a. spil-, musik-, mobil- og filmbrancen. Vi forsøger at ramme ned i det, der er mest aktuelt nu og her - f.eks. glæder jeg mig til at høre Peter Leyden, tidligere chefredaktør fra Wired nu Next Agenda, komme med sin analyse af Obamas brug af sociale medier i præsidentkampagnen i USA. I sidste års evaluering af konferencen blev stort set alle sessioner nævnt som den bedste af tre eller flere deltagere. Den bredde er vi stolte af, at alle vores sessioner rammer plet hos nogle."

2. Hvordan er dette års sessions udvalgt?
"Der er nogle talere, jeg har været flere år om at få hertil, og som det kun kan lykkes at få en aftale med, fordi vi er ihærdige og bruger det store netværk, vi har. Det gælder f.eks. japaneren Joichi Ito, der er på programmet onsdag - det har taget nogle år at få den aftale på plads, lige som med David Weinberger, der indleder konferencen. Ud over min egen ønskeliste af oplægsholdere er det en konference, der kun bliver bedre af, at der er så stor interesse og opbakning til den i branchen. Jeg får også gode tip til foredrag og er i løbende dialog med brancen, så vi hele tiden er opdateret med, hvad der rører sig. Det gælder f.eks. vores session med Georgina Henry fra The Guardian – som Martin Krasnik har haft på besøg på WeekendAvisen og var meget begejstret for."

3. Er der gengangere i programmet fra sidste år?
"Vi har efterhånden nogle klassikere som indslaget Danske Internetsuccesser, som vi i år kalder "Part II", fordi vi også havde den sidste år. Vi skal huske ikke kun at kigge ud for at spotte de nyeste udviklingstendenser, men også fortælle historier fra den hjemlige arena. Den var et tilløbsstykke sidste år, og den er med igen i år. Vi har efterhånden også en tradition for at begynde den anden konferencedag med et politisk topmøde, det sker også i år - efterfulgt af et medietopmøde."

4. Konferencen blev også i år hurtigt udsolgt - hvorfor udvider I den ikke, når interessen er så stor?
"Det er en beslutning, der er truffet i styregruppen, at den ikke skal være større. En del af formålet med konferencen er også, at der skal være mulighed for at netværke og møde hinanden, og det understøtter en konference af den her størrelse langt bedre end store træf."

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også