Google og Yahoo udsætter annoncesamarbejde

Søgegiganterne Yahoo og Google har endnu engang udsat et samarbejde om annoncer.
MediaWatch

Udsættelsen skal give tid til, at det amerikanske justitsministerium, anti-monopol-advokater og organisationer kan få tid til at granske detaljerne i samarbejdet, hvor Googles reklamer skal vises på en del af søgningerne på Yahoos søgemaskine. Det skriver The Washington Post. Ideen om et samarbejde mellem søgegiganterne opstod i sommers, hvor Microsoft forsøgte at gennemføre en fjendtlig overtagelse af Yahoo. Samarbejdet skulle have været i luften for længst, men er nu blevet udskudt to gange. Parterne har ikke oplyst, hvornår samarbejdet nu skal gå i luften. Annonyme kilder i begge selskaber oplyser dog, at de forventer, at annoncedelingen er en realitet indenfor den næste måneds tid. Efter den første udsættelse understregede selskaberne, at de ikke ønskede at udskyde sagen "da tid er penge" - men en række spørgsmål fra det amerikanske justitsministerium har åbenbart fået giganterne på andre tanker. Kritikere mener, at samarbejdet mellem verdens to største formidlere af tekst-reklamer reelt vil danne en monopolsituation på annoncemarkedet i USA. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også