Annoncering på netmedier skal kortlægges

FDIM og TNS Gallup satser på at have tal for annoncering på online medier med i AdFacts opgørelsen efter nytår.
MediaWatch

FDIM og TNS Gallup satser på at have tal for annoncering på online medier med i AdFacts opgørelsen efter nytår.

Hvilke annoncører benytter hvilke medier og ikke mindst i hvor stort et omfang? Det er Gallup AdFacts med til at give et svar på. I dag er printmedier, tv og radio, outdoor og bio med i AdFacts opgørelsen, men nu skal netmedierne også med, så overblikket over de forskellige annonceplatforme bliver komplet.

Derfor går TNS Gallup nu i gang med at kontakte de enkelte netmedier for at få sat arbejdet i gang - for det er internetmedierne selv, der skal indrapportere til TNS Gallup.

Det er planen, at AdFacts tallene for netmedierne kan offentliggøres efter nytår - dog afhængigt af om der er indberettet nok informationer til at give et retvisende overblik over markedet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også